#beijingvibes

by - června 23, 2017


Každým dnem, co jsem tady v HK, si nejde nevzpomenout na minulý rok, který jsem na jaře strávila v Pekingu. Byly to nejlepší 2 měsíce loňského roku. 

Hodně lidí mluví o Pekingu negativně, hlavně z hlediska lidí, ovzduší a celkové atmosféra. Dvě ze tří můžu potvrdit😄

Setkala jsem se tam často s hodně krutou realitou. Viděla jak přímo přede mnou tyčí umlátili zlatého retrívra, mrtvé lidi u kterých žebrali jiní lidé (pohřeb je tam hodně drahý z toho hlediska, že tam není dostatek místa). Hlavně u památek bylo hodně chudých lidí, co žebralo, kolikrát i děti..

Vzduch, no co si budeme povídat, moc fajn se mi tam nedýchalo, ještě vzhledem k tomu, že jsem alergik, jsem se tam ne jednou slušně zadusila.




Ale atmosféru to město má úžasnou. Veškeré památky, parky.. to je to co na Číně miluji. 










Zakázané město bylo absolutně nádherné a hlavně nekonečné, nedokázali jsme najít asi hodinu východ, veškeré uličky totiž vypadají stejně. Vstup cca do 80 korun a potřeba je mít u sebe pas na vstup.

Potom, co se vlastně dostanete ven tak se můžete podívat na vyhlídku, kde vstup je za nějakých 20 korun a vidíte z ní celé zakázané město a náměstí Nebeského klidu.

Kousek od Zakázaného města a náměstí Nebeského klidu je hlavní nákupní čtvrť Wangfujing, kde seženete úplně všechno. Je zde i Forever 21, ale my nejčastěji chodili do obchodu Miniso, kde se dalo sehnat opravdu všechno za malé ceny. Pak v této části je i tržnice, kde můžete vše usmlouvat.










Na co nikdy nezapomenu, je Yonghe Lama Temple. Buddhistický chrám, kde se nespočet lidí chodí každý den modlit a odevzdávat dary Buddhům. Ještě teď cítím tu vůni všude přítomných vonných tyčinek, které navíc při vstupu rozdávají zadarmo. Co mě překvapilo bylo, že si nechodili zapalovat jen jednu tu tyčinku, ale rovnou celý ten balíček najednou. Vstup je něco kolem 50 korun a metro stojí hned u chrámu.







A pro mě totální nádherou v centru Pekingu byl chrám Nebes. Celkově metrem se ke každé památce dalo dostat cca do půl hodiny. Chrám se nachází v parku, kde lidi cvičí tai chi, zpívají, hrají různé hry, prostě každý si tu užívá volného času po svém. Nikde nejde vidět stres. Vstup do parku a pak do chrámu je placený zvlášť, ale celkově se cena pohybuje do 100 za obojí. 



A jinak co bych ještě v Pekingu doporučila? Každý den jsme chodili na kafe nebo něco malého do pekárny Weiduomei, kde za opravdu malé ceny, se dá dobře najíst a na snídani obzvlášť. Dále pak na nákupy obchod Miniso, kde bych to přirovnala malému Primarku. Věci od repráků, sluchátek, klávesnic, batohů, různých taštiček, kosmetiky a doplňků, seženete tam za opravdu malé ceny a můžu říct, že za tu cenu jsou opravdu kvalitní. Sluchátka, která jsem tam kupovala cca za 50 korun, mám do dnes a hrají luxusně. No a pro milovníky hudby a tance noční kluby 😃

You May Also Like

0 komentářů